Når det gjelder forretningsdrift så er den en ikke ubetydelig sammenheng mellom økonomi og fornuft. Hvorvidt dette er fornuftig kommer vel an på hvem man spør, men for selskapet er det fornuftig at løsningen er økonomisk bærekraftig. Om dette innebærer økt komfort eller høy tetthet av passasjerer er vel et økonomisk spørsmål. For kundene er det fornuftig at komforten er høy og prisen er lav.
Fornuft burde i denne sammenhengen kanskje hatt gåseøyne. Det var ment svært flytende og ikke beregnet på akademikere som deg ..![]()
Du må huske på at både LN-MOW og jeg har blitt "behandlet" av Nydalen Økonomene (og langt fra de skarpeste knivene i den skuffen) fra den tiden Nydalen lå i Sandvika og på Sjømannskolen og mye av det vi har opplevd og blitt avskåret med vil farge oss for evig og alltid....MEN vi vet at ikke alle Økonomer kommer fra Nydalen - de gode kommer fra Tromsø...![]()
@ dc8-63 : jeg antar at din holdning til H2XQR (som eksponert ovenfor) er inntatt etter FULLT KJENNSKAP til "H21QR vs A321 Economic Review.pdf" (16 A4 siders Thesis, som du har studert ?), derfor tolker jeg at du ikke har "spist" noe i det hele tatt av min økonomiske argumentasjon ? Og videre bortviser du "Quantifying Economic Risks.pdf" (som du har hentet ned fra TwinAisleFeeders' website og lest ?) som helt urelevant ... videre, at jeg mener at H21QR er konkurransedyktig på setemil-basis med A321 [3+3] - unansett om der finnes frakt eller ikke i markedet - er forstått, men denne argumentasjonen forkastet du som totalt urelevant ?
Tolker jeg riktig ?
Jeg har prøvd å lede an dere gutter ("som vet mye om fly og kan forklare alle gode grunner hvorfor dette ikke vil fungere") til heller å benytte deres mange kunnskaper til nye - enda bedre - innspill hvor dere forklarer hva mere mangler (hvilken detalj ?) for at H2XQR skal bli en Winner.... det er utrolig mange svært gode innspill du på ingen måte aksepterer ...
Jeg har prøvd å lede an dere gutter ("som vet mye om fly og kan forklare alle gode grunner hvorfor dette ikke vil fungere") til heller å benytte deres mange kunnskaper til nye - enda bedre - innspill hvor dere forklarer hva mere mangler (hvilken detalj ?) for at H2XQR skal bli en Winner.
M.a.o., dere har synes det har vært "underholdende" å skyte H2XQR Series til sønders, foran en kanskje litt mer anstrengende (men like artig, mener jeg) exercice, som består i å fintrimme (sic) "tanker som er forfriskende nytenkende" til de fremmes til (sic) "realistiske visjoner" (som det er blitt anmeldt) ?
I have failed !
Hvortil jeg henviser igjen til Maddock http://community.maddockdouglas.com/article/90966/Three-Types-of-People-to-Fire-Immediately/ og jeg synes herved jeg bør stemple et "Gruppe n° 3" på dc8-63's rulleblad ? Er den utmerkelsen mottatt som velfortjent, dc8-63 ?
Velkommen til Festen, Dag Viking (svensk-registrert 738 ?) ... kan du presisere "merkeligste" ? : "merkverdigste" eller "uallmindeligste" ("uvanligste") eller hva ... ? Eller mener du at det er "merkelig" å velge Flyprat son Forum for diskusjon av et nytt flykonsept, slik som H2XQR Series ? Kunne du være litt mer bokstavelig utsnakket ?... en av de merkeligste trådene jeg har sett her inne ...
M.a.o., dere har synes det har vært "underholdende" å skyte H2XQR Series til sønders, foran en kanskje litt mer anstrengende (men like artig, mener jeg) exercice, som består i å fintrimme (sic) "tanker som er forfriskende nytenkende" til de fremmes til (sic) "realistiske visjoner" (som det er blitt anmeldt) ?
I have failed !
Jeg har prøvd å lede an dere gutter ("som vet mye om fly og kan forklare alle gode grunner hvorfor dette ikke vil fungere") til heller å benytte deres mange kunnskaper til nye - enda bedre - innspill hvor dere forklarer hva mere mangler (hvilken detalj ?) for at H2XQR skal bli en Winner.
I have failed !
Hvortil jeg henviser igjen til Maddock http://community.maddockdouglas.com/article/90966/Three-Types-of-People-to-Fire-Immediately/ og jeg synes herved jeg bør stemple et "Gruppe n° 3" på dc8-63's rulleblad ? Er den utmerkelsen mottatt som velfortjent, dc8-63 ?
Men det er jo heller ikke bruk for disse ekstra lukene. Et erfarent lag tømmer og laster en full A321 på ca 20 min. Rekorden jeg vet om fra min tid på OSL er på 17 min. Tar adskillig lengre tid å få passasjerene av og på.
(...) Under vingen, derimot ... i rampsikkerhetens navn...
If you have failed - what was your criteria of success ?
Igjen, sannheten kommer her fra Michael (Post 21). Mellom realistisk drift @ 25' planning AGR-tid (Airport Ground Rotation) dag ut/dag inn (trofast holdbart gjennom hver dags hele 17 timer) og dagens 738/A321 står to vegger som må rives ned for at dette skal klares : (1) bare to luker i A321 med CLS (vi har ikke svar enda ang 737 MAX m/CLS, se nedenfor) ?? og (2) bulk-handling i 738 ... Da vegg nr 2 er av betong blir frakt-strategien m/738 nødvendigvis "Crazy Uncle". Løsningen for vegg nr 1 er : H2XQR Series ! (med et sterkt freight coaching team). Enige ?... 25 minutter går veldig fort, det kan bli meget hektisk (...) å snu en maskin (...) med kun 25 minutter. Alt må gå som det skal for at det skal gå enkelte ganger... Det er jo oftest BGO/SVG/TRD/ARN/CPH turer som er schedulert med 25 minutter turnaround, (men det tar ??) ofte 45 minutter mellom ankomst/avgang og da er det mindre rom for skjæring.
LN-MOW sier jeg lever i en '60-årenes verden, og sier han foretrekker [3+3] over [1+3+1] : sa kona, hun satt hjemme og drakk kaffen ! LN-MOW lever selv i 707-ens tid, hvis ikke i selve elfenbenskystens slavetider ?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.