View Single Post
Old 21-10-2011, 23:01   #18
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

Default Re: BA tillater 46 kg i håndbagasje!

Jeg jobber med BA på en daglig basis og har noen synspunkter.

BA har lenge praktisert fri tyngde, men ikke antall cll. DVS en trillekoffert og personal item som liten veske eller liten (normal) pc veske. Crewet løfter ikke tung bag opp, den sendes ned umiddelbart i så tilfelle. Men crewet er ekstremt hjelpsomme til å få ombord små vogner , rullestoler etc.

Hele crewet er også involvert under boarding og de følger med på hva som skjer. Slik at det er utrolig sjeldent at økonomi pax får benyttet business sine hyller.

Selvsagt, en stapp full Airbus 319 med liten business kabin vil gi mye håndbagasje. OG det skjer at vi på tagge noe og sende det ned. Men det er ikke ofte.
Men dette er et samarbeid som går fra innsjekk via gate til flyet. Hvis alle følger med og gjør jobben sin med å informere kundene om hva som går og hva som ikke går. Samt gjøre noe med det. Så greier man å begrense antallet av de aller største cll og man får plass til det mest utrolige.

SAS CC som mener at bl.a BA og andre er å takke for probleme med mye håndbagasje burde kanskje titte på sin egen butikk først.
Som nevnt, hvis crewet er involvert under boarding, så får man raskt stoppet eventuelle "snikere" som slenger koffert i feil ende av flyet. Og hvis deres innsjekks agenter og gate agenter hadde tatt tak, så ville kundene deres ha lært at man ikke trenger å ta med store flytte lass ombord. Har ikke tall på hvor mange kunder jeg har stoppet med flere cll som da høyt proklamerer at dette kan jeg ta med hos SAS. "Det er dere (BA, LX, SN, KL, AF) som er idioter". Har faktisk opplevd kunder som har kommet bort til meg og takket for at vi er strenge, da de opplever at SAS er alt for løsslupne på hva de slipper ombord.

Som andre nevner, det er ikke antall cll som er fritt, men man bryr seg ikke om vekten, da det er generelt ingen selskaper som sjekker, og da er det bedre å være ærlige på det.

S
learjet is offline   Reply With Quote