View Single Post
Old 28-08-2011, 16:25   #24
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: Første dag i første klasse

Det ble etterhvert klart for forrett. Jeg fortsatte med champagnen. Ballik salmonen smakte virkelig godt.

jada, jeg eier ikke bordskikk. Ting ligger litt strødd. Hadde opprinnelig tenkt å hoppe over suppe og gå direkte til hovedrett, men crewet overtalte meg til å ta currysuppen da. Og det ble det.

Angrer ikke på det for godt var det.

Så kommer den store skuffelsen med Swiss. Jeg ønsket meg egentlig fisk som hovedrrett, men neida de to loadene av fisk var tatt allerede da det var min tur. Ikke nok med det, det samme skjedde da jeg skulle ha dessert. De sjekket med bizklasse om det var noe fisk der, men nada. Dette finner jeg uakseptabelt og med en load 5/8 burde det gå fint. Så jeg måtte nøye meg med seig biff.

Vinen på bildet er Cuvee du Patrinome 2008 fra Sveits. Den faller sikkert ikke i smak hos vinfiffen der ute, men lettdrikkelig og grei rødvin for meg iallefall. Flyr man Swiss så flyr man Swiss. Hoppet over ost, da jeg ikke er så glad i ost og gikk rett på dessert som var noe de henta fra biz. Har dessverre ikke bilde av det.

Ble litt sulten midtveis og spurte om de hadde en enkel sandwhich eller noe. Og jeg fikk kanskje den beste kyllingsandwhicen jeg har smakt ombord på fly! Kudos.

Vi nærmer oss destinasjon og crewet begynte å fleipe med om at de skulle spørre kapteinen om å dra direkte til OSL i og med at vi ikke var så langt derifra.

Ikke lenge etter ble det klart for pre arrival service.

Besto av salat og kylling for min del. I tilegg til denne desserten.

Kabinen etter at gardinen er trukket opp før landing.

Ikke så verst vær i Zurich området.

Kanskje 30 sekunder før touch down?

Arrival i Zürich var på Dock E og der går vel alle IC flyginger hos samtlige selskap som betjener ZRH.

Etter at man har ankommet Dock E må man ta toget inn til hovedterminalen. Lite kø i passkontroll for å komme inn til Schengen og jeg fant min vei til first class loungen som ligger utenfor steril sone av en eller annen grunn.

Load faktor på denne flyginga var 5/8 i F og rimelig stinn brakke i både C og Y.
Hypern is offline   Reply With Quote