American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Fungerer hos: Jernia, Claas Ohlson, Euro Sko, ESSO, Apple Store(iTunes), Torshov Bilrekvisitta (Lokale avvik), Tollvesenet (MAX 25k), Trønder Taxi, Expert, Hund som Hobby (TRD), US Autoparts (TRD), Euroflorist.

Fungerer IKKE hos: Apotek 1, Statoil, Meny, Shell, 3T, Europris, XL Sport, Tilbords.

Listen oppdateres fortløpende.

Lokale avvik forekommer.

Last edited:

Fikk første faktura med årsavgift på 1700 på Platinumkortet, men en telefon til medlemsservice ordnet saken og 850 ble tilbakeført umiddelbart.

Så man må følge litt med......

Fikk første faktura med årsavgift på 1700 på Platinumkortet, men en telefon til medlemsservice ordnet saken og 850 ble tilbakeført umiddelbart.

Så man må følge litt med......

Akkurat samme skjedde her...

Ser ut som det er flere som sliter med dette.

Sløvt...

Denne posten går vel mer på kundeservicen en sjølve kortet.

Har hatt problemer med å logge inn på nettbank sidene til American Express, Bank ID loggin fugerer fint, men når jeg kommer inn på nettbanken får jeg bare opp en feilmelding:

Oppkobling mot banksystem feilet.
En teknisk feil har oppstått.

Sendte en godt utfyllende mail til kundeservice kl 08:43 der jeg beskrev problemet, hva som skjedde, Bank id fungerte fint i vanleg nettbank og at jeg har prøvdt andre nettlesere og pc'er.

Svar fra kundeservice kl 18:47:

Vi takker for din henvendelse
Anbefaler at du logger deg på vedhjelp av en annen nettleser, for eksempel Firefox.

Med vennlig hilsen
DnB NOR Bank ASA
American Express Card Services Unit

Jeg har samme problemet uavhengig av nettleser. Hvis jeg forsøker å se transaksjonene eller fakturaen for juni får jeg samme feilmelding, mens transaksjonene hittil i juli vises uten problem. Kanskje problemet dukker opp hvis det blir mange transaksjoner?

har hatt problemet en ukes tid.. fikk noe lignende svar fra kundeservice selv om jeg poengterte at jeg hadde logget inn uten problemer før med 2 forskjellige pc'er, samt Chrome, Firefox og Explorer - og selvsagt prøvd de forskjellige alternativene nå.
Hadde heldigvis husket å opprette efaktura så fikk ihvertfall betalt på forfall.. men begynner egentlig å bli litt fed av det som virker som et uferdig produkt

Fekk svar igjen idag:

Vi takker for din henvendelse
Vi har fått melding om at det er feil ved innlogging i American Express Nettkonto.
Vi beklager dette, og gåper på en snarlig løsning.

Med vennlig hilsen
Kundeservice
DnB NOR Bank ASA
Telefon- og nettbank

----

Virker som et uferdig produkt med et so godt som uvitande kundeservice.
MEN, har fått 11800 nye bonuspoeng på konto for denne perioden, så de virker jo som d skal :)

Blir spennende å se om det er PP select, eller om det er en amerikansk ting.
PP select er et PP som ekskluderer PC og RCC fra oktober 2011, trolig for å beskytte CO/UA sin samarbeidspartner Chase.

Jeg venter på å motta Platinum-kortet nå; er det noen som nå kan kommentere hvorvidt det står Select eller ikke på deres mottatte Priority Pass?

Jeg venter på å motta Platinum-kortet nå; er det noen som nå kan kommentere hvorvidt det står Select eller ikke på deres mottatte Priority Pass?

Jeg har Platinum og det står ikke Select på mitt PP.

Det er det "kjipe" PP som følger med hvor du må betale 24 Euro per besøk. Har vært masse diskusjoner rundt det her i forumet da Amex først reklamerte for et kort med fri inngang og så trakk det. Dette PP kan du få gratis hos Twocards.... ikke mye til Platinum fordel!

Og DA, endelig, er det på plass et fullstendig og skriftlig regelsett vedr Companion Ticket (CT). Dette var jaggu på tide og avklarer en del forhold som tidligere kunne tolkes på forskjellige måter. Jeg legger inn linken nederst.

Det var også forskjellige svar hver gang jeg ringte kundeservice ang dette, håpte jeg at det kom skriftlige vilkår så snart som mulig. Fryktet ellers en rekke lengere kveruleringssamtaler med både SK, EB og DNB NoR ifm uttak av reisen.

Her er en kort oppsummering, og presiseringer av det jeg lurte mest på:

*Opptjeningsperioden, er som det sto i kortvilkårene, et kalenderår.
*CT kan brukes for reiser i enhver klasse. Begge reisende må reise i samme klasse.
*CT kan brukes for reiser til enhver SAS destinasjon.
*Det kan under ingen omstendigheter overføres omsetning til neste år. Nullstilling hver 31/12.
*Oppnås omsetningskravet inneværende år, må man vente til neste år for å kunne opptjene seg en ny CT. Altå kun en CT pr. år.
*Når omsetningskravet oppfylles, oversendes et verdikort til EB som er gyldig i 12 måneder. Altså ikke knyttet til kalenderåret.
*Det forutsettes to ledige bonusseter.
*Gjelder bare på fyvninger med flightnr SK og WF. Altså ingen franchisetakere, kodeandelspartnere eller medlemmer av Star Alliance.
*Turen må starte og slutte i Skandinavia.
*Ved avbestillinger 24t før avrise vil CT overføres tilbake til eierens EB konto.
*CT kan ikke benyttes sammen med andre tilbud.

Fullstendige vilkår er lagt ut her:
http://www.americanexpress.no/fileshare/filarkivroot/AmEx/sas/Betingelser/Vilkår_CT_mai_2011.pdf

Så da, omsetning på hhv 100 000 / 130 000 ila. de neste 5 mnd. anyone? :D

Last edited:

Så da, omsetning på hhv 100 000 / 130 000 ila. de neste 5 mnd. anyone? :D

Tusen takk for at du publiserte dette. Det klarifiserer en hel del. Nådde omsetningen for en liten stund siden og regner med at jeg får en eller annen info av dem snart.

Dette var i det minste veldig gode nyheter.

Hmm... mange regler. Blir spennende å se hvordan de første "rapportene" blir her inne.

Jeg er på 83.000 NOK nå og regner med å dra i land en før jul. Har opplevd en god del steder hvor de ikke tar det i Norge.

Dinersen fikk kjørt seg hardt på Lefdal i dag etter nekt av AmEx (som tidligere varlset i denne tråden)

Noen som forresten vet om det er noen møbelforretninger som tar AmEx i Oslo området?

Greit å få det klarlagt. Selv er jeg halveis til 100K, så satser på at det går greit.

Er det noen som vet noen steder man kan fornye månedskort/Flexus hos Ruter hvor de aksepterer AmEx?

Flott, da er dette omtrent i boks. Får satse på at man finner ledige seter til NRT eller NYC på passende tidspunkt i 2012 da.

Trodde det var noen Narvesen som tok Amex? Kanskje den ved Hotel Continental? Evt kanskje NSB på OSL?

Bra at det var kalenderår; da blir det Cmpanion Ticket x 2 ila 1,5 år ;)

Men det skal ikke være enkelt;
Nådde 100' tidlig i juli, og planlegger nå en 2:1 bonusbillett primo 2012. Eurobonus kan ikke finne e-certifikatet for Companion Ticket, Amex/DNB vet ikke om de har sendt det eller ei....
Jeg får ikke bestilt billettene før cert er på plass... Hmmm..

Status
Not open for further replies.
Back