OSL-HEL-BKK med AY + litt småplukk med TG

Re: OSL-HEL-BKK med AY + litt småplukk med TG

Flott tripreport dette her...:up:

Kjente meg igjen på de bildene fra nesen i 747en til Thai..Ikke så værst å sitte der;).

SNSK

Noen bilder fra hotellet tatt i dag.

Bakgården/hagen
20100331_003.jpg

Kata Noi Beach
20100331_007.jpg

...som ligger noen få skritt utenfor verandadøren vår ;)
20100331_008.jpg

Et av flere basseng på området
20100331_009.jpg

Og Martin må vel ta seg en tur til Phuket etter hvert (tenker selvfølgelig på "White House Inn" :lol:)
20100331_001.jpg

Flott raport.

Artig å se igjen bilder fra Kata Thain Beach resort. Bodde der en uke sommeren 2000.
Så ut som om de hadde hatt en liten oppussing siden den gang, både rom og basseng.

Da er man på plass i Thai sin domestic lounge i Phuket International Airport (HKT).

Her er det sitteplass til ca 60 pers. Er kun 1 herre- og 1 dametoalett på deling for disse 60 pax :rolleyes:

En liten time til boarding starter, så man bruker tiden fram til da til å oppdatere seg litt på forum, samt få i seg noe mat og drikke. Loungen er like alkoholfri som den i BKK, så denne er heller ikke for Bizflyer :p

Upper deck er avstengt på 747'en som skal ta oss opp til BKK, så da må man ta til takke med sete 1A i dag også. Er en eldre type 747 i dag enn den vi hadde fra BKK, men da får vi i det minste sammenlignet "nye" 1A og "gamle" 1A ;)

Nedenfor følger noen bilder fra loungen her i HKT.

Sitteområdet
20100402_001.jpg

Et lite utvalg mat og drikke
20100402_003.jpg

20100402_004.jpg

Satser på å få tatt noen bilder fra nesa på 747'en og kommer tilbake med dette senere.

Stay tuned ;)

Her kommer noen inntrykk fra dagens tur med TG fra Phuket til Bangkok med 747.

Innsjekk gikk helt greit. Var kun en biz-skranke oppe og vi ble stående i 5-6 minutter pga en dame det var mye fram og tilbake med som stod foran oss :rolleyes:

Uansett... fikk sjekket inn og tildelt sete 1A. Hadde tenkt å prøve 2.etasjen på 747'en, men denne hadde de i dag stengt av fordi det var så få C-pax på flighten. 747'en som var satt opp var av en "gammel" type, noe som ville si en 2+2-konfig i nesen i stedet for 1+1 som vi hadde på 747'en på vei til Phuket.

Gate 8 var satt opp for dagens avgang og her var det en egen kø for biz og *A Gold. Fungerte greit og vi kom oss ombord først.

20100402_005.jpg

Denne stod og ventet på gate 8.
20100402_007.jpg

20100402_008.jpg

Slik ser sete 1A ut.
20100402_009.jpg

Færre knapper å trykke på denne gangen.
20100402_011.jpg

Men fortsatt god benplass.
20100402_012.jpg

20100402_016.jpg

Juice ble servert før avgang.
20100402_017.jpg

Og til frokost/lunsj var det nudler med scampi og spicy tomatsaus. Godt!
20100402_018.jpg

Vi landet 15 minutter før tiden og det gikk kjapt ut til ankomsthallen hvor vi fikk tak i en taxi som kjørte oss til Chatrium Suites hvor vi skal tilbringe de neste 3 nettene. Hotellpersonalet var skikkelig på hugget og ønsket oss velkommen tilbake. Husket til og med navnet mitt da de tok oss i mot ved taxien :lol:

Neste flytur er med Finnair fra BKK til HEL. Satt opp en A340 for anledningen. Rapport på denne kommer etter hvert. Først må noen logistikk-utfordringer løses slik at man slipper overvekt. Mulig at man må ta i bruk noen lilla menn ;)

Stay tuned!

EDIT: Beklager forresten hvis noen av bildene blir dårlige. Alle bildene i denne TR'en er tatt med mobil, så det er grenser på hvor god fotografisk kvalitet man får ut av slikt :lol:

Last edited:

Fikk mld din, sjekker og gir beskjed i morgen.

Ser ut som der har det bra. Morro å føle med på live rapporten.

S

Var i dag innom en skredder som kan anbefales. Trålte gjennom diverse forum på nett på jakten etter en skikkelig skredder som leverer kvalitet. Etter MYE research fant jeg Rajawongse som ligger rett ved siden av Landmark Hotel hvis man går av på Nana BTS stasjon.

Fikk sydd meg 6 skjorter og 2 dressbukser for ca 1800 NOK (1000 THB for skjorter og 2000 THB for bukser). Satt som et skudd ;)

Det litt artige med hele opplegget er at han har hatt mange celebre kunder innom, noe som er godt dokumentert på veggene inne i butikken. Bl.a. henger det bilder av Bush Sr. som får sydd seg dress, samt brev/takkekort fra Mr. Obama. I tillegg har han en drøss med folk som jobber for f.eks. BA, Qantas, Boeing osv som også benytter seg av hans tjenester. Og hvorfor ikke henge opp alle visittkortene på veggen inne i prøverommet ^_^ Så da jeg var inne i prøverommet for å prøve skjorte og bukse for siste gang i dag så fikk jeg knipset noen bilder. Tror også han har fått noen flymodeller via sine kunder :p

Her er noen få bilder fra butikken.

20100403_004.jpg

Tror han hadde 5-6 flymodeller stående utstilt :lol:
20100403_001.jpg

"Wall of Fame" pt 1;) Her ser man bl.a. diverse visittkort fra ansatte i BA, Qantas, Ethiad +++
20100403_002.jpg

"Wall of Fame" pt 2... Visittkortet øverst omtrent midt på er fra selveste "George Bush" :lol: I tillegg er det som man kan se folk fra US Homeland Security innom også.
20100403_003.jpg

Rett utenfor butikken kjørte "rødskjortene" rundt i dag. Vinket og poserte da man dro fram mobilen ;)
20100403_005.jpg

Alt i alt nok en hyggelig dag i Bangkok!

Last edited:

Han hadde slike merker hengende langs hele veggen. Så til og med det norske politiets merke der også.

Tror de syr en del klær til politi og forsvarsfolk rundt om i verden. Så en video på nettsidene deres der de sier at de spesialsyr jakker som man kan oppbevare radioer og våpen i :p

I prøverommet så jeg forresten også visittkortet til en James Jackson (tror jeg det står etter å ha zoomet inn bildet) som visstnok jobber/jobbet som "Navigator" ombord på Airforce One ;) Ser visittkortet på første visittkortbildet på raden helt til venstre, 7.kort nedover.

Last edited:

Flott rapport!
Den maten fra frokosten så da god ut :colgate:

Please check your PM.

God tur tur hjem. Er på jobb når dere lander, så hvis jeg får tid stikker jeg bortom en tur.

S

Jaja.. ble nesten oppgradert til biz.

Fikk lov til å ta med kjolen ombord, så vi får se om de sier det samme når man kommer til gate. Ved innsjekk fikk jeg beskjed om at jeg kunne bli oppgradert til biz, mens samboeren måtte bli sittende i Economy :rolleyes: Ble til at jeg valgte å bli i Economy (nå blir jeg vel mobbet her på forumet til evig tid for det valget :D). Dumt de ikke kunne flytte på begge når de først hadde mulighet. Er visst god plass i biz i dag, mens det er desto trangere bak gardinen

Jaja... sitter i BA/Qantas-loungen som ligger i 3.etasje i sone G på BKK. Fin og lys lounge med godt utvalg av drikke og mat. En Singha står og koser seg på bordet så man forsøker å glemme nær-oppgraderings-opplevelsen :p

Bilder og slikt kommer senere :) 2 timer til boarding.

Jaja.. ble nesten oppgradert til biz.

Fikk lov til å ta med kjolen ombord, så vi får se om de sier det samme når man kommer til gate. Ved innsjekk fikk jeg beskjed om at jeg kunne bli oppgradert til biz, mens samboeren måtte bli sittende i Economy :rolleyes: Ble til at jeg valgte å bli i Economy (nå blir jeg vel mobbet her på forumet til evig tid for det valget :D). Dumt de ikke kunne flytte på begge når de først hadde mulighet. Er visst god plass i biz i dag, mens det er desto trangere bak gardinen

Jaja... sitter i BA/Qantas-loungen som ligger i 3.etasje i sone G på BKK. Fin og lys lounge med godt utvalg av drikke og mat. En Singha står og koser seg på bordet så man forsøker å glemme nær-oppgraderings-opplevelsen :p

Bilder og slikt kommer senere :) 2 timer til boarding.

Det er ekte kjærlighet å avstå fra biz for å være nær sin kjære, evt. frykt for represalier og sex-nekt i etterkant :D

Her kommer noen bilder fra QF/BA-loungen på BKK. Denne er lokalisert i område G, 3.etasje.

En del av loungen med sitteplasser og PC'er med internett.
20100405_005.jpg

20100405_004.jpg

Et lite utvalg drikkevarer
20100405_008.jpg

20100405_010.jpg

20100405_009.jpg

Og dette kan man gjøre med drikkeutvalget ;)
20100405_007.jpg

Satser på en rask og problemfri tur hjemover.

Over og ut før siste rapport kommer i løpet av tirsdagen.

Da er man på landjorda igjen.

En liten delay i BKK i kombinasjon med motvind gjorde at man ikke rakk connection videre til OSL... Så nå sitter man i AY Silver Lounge og venter på AY635 til ARN... deretter 3 timer der för man kan fly SK861 til OSL... ankomst kl 13.30... Jaja... ikke noe å gjöre med det. Godt jeg har status både i OW og *A :p

Vet ikke hvordan reglene for miles og slikt er ved reroutinger, men håper at jeg får de opprinnelige miles og tier points hos BA da dette er akkurat nok til å fornye sölvkortet der...

Mer om tur og slikt senere :)

Last edited:

En liten oppdatering på tampen.

Sitter nå i SAS-loungen på ARN og venter på SK861 til OSL. Man skulle tro at bagasjen fra BKK ville bli med på reroutingen, men det ble for ca 40 minutter siden ropt opp på høytaleranlegget at passasjerer som kom med AY635 og som skulle videre med SK861 måtte ta kontakt med Menzies bagasjeservice i ankomsthallen :drunk:

Så da ble det til at jeg måtte ned til bagasjehallen og der stod jammen alle koffertene til pax som kom med AY635 og blomstret... var visst ikke merket videre til OSL :rolleyes: Så jeg måtte plukke med meg våre to kofferter, ta dem gjennom tollen og opp i avgangshallen for å sjekke inn dette på nytt. Deretter en ny runde gjennom security før man etter ca 30 minutter kom seg tilbake i loungen igjen... Nå må jeg drikke :drink

De stakkarene som ikke fikk med seg den ene beskjeden som ble gitt på høytaleranlegget vil mest sannsynlig ikke ha noe bagasje å hente på båndet etterpå...

Flott live rapport dette :)

De stakkarene som ikke fikk med seg den ene beskjeden som ble gitt på høytaleranlegget vil mest sannsynlig ikke ha noe bagasje å hente på båndet etterpå...

Nei, istedet får de den levert på døren om en dag eller to :p:stir

Back