Returreisen var også innholdsrik, men mindre slitsom. Noen stikkord:
- Fruen (og nesten jeg) boardet feil fly i
ALB(!) - til Dulles, ikke Chicago. Hun kom seg helt inn på flyet og satt seg ned, mens jeg ble stoppet ved boarding. Ganske morsomt, men begge to hadde fått det for seg at klokken var en time mer enn den var, pluss at det var en delt gate (først Dulles, deretter Chicago). Gateansvarlig ble utrolig nok sur på oss - er da vitterlig hans ansvar å kontrollere at "uvedkommende" ikke går ombord. Ikke overraskende ble det ingen upgrade mellom
ALB-
ORD
- Oppgradering ble det imidlertid på
ORD: Y+ til C for begge to.
- Kaos i sikkerhetskontrollen på T5, og nokså umulig å ta seg frem til Business Class/First Class security. Fikk huket tak i en dame som gladelig eskorterte oss forbi 250+ passasjerer. Helt i orden for meg, men neppe for de 250+ andre. Don't hate the player, hate the game, sier nå bare jeg
- Veldig mange oppgraderinger på
ORD-
ARN, og mange tilsynelatende uten status også. Overhørte flere som "didn't know what had happened" osv. Kan ikke ha vært mange statuspax ombord da.
- Topp mat ombord. Hadde fisk (husker ikke hvilken i farten) som smakte alldeles nydelig.
-
SAS er nødt til å skru ned kabintemperaturen på nattflighter. Komplett umulig å sove med mindre man ligger naken (mye man kan gjøre i Business Class, men der går nok grensen).
- 50% av bagasjen vår ble stående igjen på
ARN, men det var helt greit for oss. Det var de to tyngste koffertene (ca 30 kilo hver), så gjorde meg ingenting at
SAS fraktet den hjem til oss.