EWR-LHR mellom gardinene med BA188/B777 - Sleeper Service
Fremdeles på
EWR og beveget meg over til B-terminalen, der BA har innsjekk i nye lokaler kjelleren. Litt krøkkete plassering, men mye bedre armslag enn i øverste etasjen. Ble kvitt bagen etter litt venting pga. en medical-episode med en liten jente som ble dårlig. Litt kaotisk da reisefølget (bestemoren) ikke snakket engelsk, bare et eller annet østeuropeisk språk. Det kom etterhvert politi og ambulanse og situasjonen bedret seg, men uansett en litt "vond" sak å komme opp i. Iflg. checkin-damen var det fullt bak men greit med plasser i de tre fremste klassene, så de holdt på med litt op-ups fra Y til Y+ og Y+ til C.
Hadde god tid, og tok en sightseeing med SkyTrain for å se om det stod noe spennende parkert en plass - bilder i egen tråd:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=51298
Siktet på securitykøen og fasttrrack, som er semirask siden de har to køer (en slow og og fast) som mikses før man kommer til siste købiten ved sikkerhetsportalene (tre stk). Gikk greit også her - ikke alt for mye folk. Tok en runde i gateområdet for å kikke litt. Ganske fullt på ettermiddagen, og litt problemer med noen av skjermene:
Hvor dette flyet skulle aner jeg ikke:
Dette var hvertfall SK904 til
ARN:
Så noe genialt - Kobro - se her! Sånn vil vi ha på
OSL også dersom du ikke har penger til å skru opp noen kontakter selv:
Gikk i BA-loungen for å spise middag. Var booket på siste flighten ut som er Sleeper Service, dvs. ikke full middagsservering og fokus på soving. Denne gangen hadde jeg planer om å sove så mye som mulig. Longen er ganske liten, men man ser tydelig at det er en BA lounge. Eget rom med middagsbuffet hvor det var stille og fredelig. Ønsker man dusj, massasje o.l. må man fly fra
JFK, heller ikke noe utsikt fra denne loungen. Den ligger "speilvendt" ifht. SK/LH-loungen på
EWR. Fikk spist meg god og mett, og toppet opp med litt vin og GT før boarding.
Flyet (G-VIIW) fikk nye seter og interiør i CW for et snaut år siden og alt virket nytt og pent. BA er vel et av de få selskapene med taklamper i kabinen?
Det ble mørkt, det ble avgang, setebelteskiltet ble skrudd av og Discus tok shut-down. Hadde planer om å ta frokosten i ankomstloungen på
LHR så jeg våknet ca 30 min før ankomst, uthvilt etter en god natts søvn i "Hybel" 10K.
På vei inn mot
LHR - et majestetisk syn:
Vi fløy rett inn på downwind på
LHR og landet på 27, dvs. relativt kort vei å taxe. Det ble parkering på T5C, og siden det er en byggeplass ble det buss inn.
Tidsmessig var det nok like raskt som å skulle traske rundt på T5B, ta toget til T5A osv. Vel i land fra bussen ble det gjennom passkontroll og inn i ankomsloungen for en større frokost. (bilder her:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=424506 )
Det ble også tid til en dusj og nakkemassasje. Resten av turen forløp helt normalt bak forhenget i en minibuss til
OSL.
En del andre BA-rapporter:
Aug 2008 BA B767 (OSL-)LHR-YYZ
Aug 2008 BA B747 JFK-LHR(-OSL)
Nov 2008 BA Airbus OSL-LHR-OSL
Jan 2009 BA B747 (OSL-)LHR-SEA
Jan 2009 BA B747 SEA-LHR(-OSL)
Mai 2009 BA 747/777 OSL-LHR-JFK t/r