Beste online bookingmotor

A346

ScanFlyer Silver
Lurer rett og slett på hvilken online bookingmotor dere anbefaler for å finne de billigste billettene longhaul, og hvilken som gir brukeren størst muligheter til å legge føringer med tanke på stop overs, rundreiser, valg av allianser etc??

Hei, og velkommen!

wideroe.no er meget bra og fleksibel, men det finnes ikke en enkelt søkemotor som garantert gir best pris!

For eksempel har mange av de store selskapene periodevis salg som du ofte bare finner på deres egne hjemmesider, eks. BA hadde nylig salg fra London og bare på ba.com, Finnair har salg i bussinessclass til Kina og det finner du info om på deres UK-side. Det er mange steder å lete, men det hender man finner skikkelig tilbud hvis man leter litt, eks. som Air New Zealand nevnt i en annen tråd.

Lykke til og god tur!

Wideroe.no er et utmerket sted å sjekke/bestille flybilletter.

Savner likevel to ting som hadde gjort denne komplett:

- Muligheten til å velge "Economy Extra" eller "Premium Economy" i søkevinduet. Her kan man kun velge Første, Business og Økonomi. Vet f.eks. Economy Extra dukker opp, men kun hvis vanlig Economy er utsolgt. Kan selvfølgelig også ta kontakt med support etter at billetten er kjøpt, men det beste hadde jo vært om dette var mulig å gjøre fra starten av.

- Muligheten til å legge inn flere enn 3 legs når man skal velge flyavganger basert på pris. Skal man ha flere enn 3 legs så må man velge "tidsplan".

Ellers er wideroe.no glimrende! :)

Wideroe.no er et utmerket sted å sjekke/bestille flybilletter.

Savner likevel to ting som hadde gjort denne komplett:
.................
Ellers er wideroe.no glimrende! :)

Støtter den fullt og helt - i tillegg hadde det vært kjekt med AY og AA (og evt. andre som mangler?)

Jeg liker aa kontrollsjekke ved aa bruke denne: http://matrix.itasoftware.com/cvg/dispatch

For billingadresse i norge, sett inn OSL. Av og til kan det vaere billigere aa prise og kjoepe ting i USA

Ja, denne var litt morsom.

Er fullt klar over at det kan være billigere å bestille via USA. Bestilte OSL-PVG for en stund tilbake på expedia.com for ca 8200,- NOK (1491 USD) for 2 personer. Dette var ca 2000,- NOK billigere enn expedia.no og andre norske bookingmotorer.

Jeg bruker aldri expedia.no. .com er nesten uten unntak mye billigere enn .no. Fatter ikke hvorfor.

Jeg skulle reise LHR-HEL-TKU (Finland) i november, og får opp pris på over 4000kr hos Finnair. Hos BA kostet samme turen (operated by Finnair) rundt 100£. Utrolig mye å spare på å kjøpe samme biletten et annet sted...

Ikke alltid like lett å booke mulitcity hos BA.

Prøvde å booke OSL-SFO-NYC-OSL på ba.com og fikk da følgende forslag:

OSL-SFO: OSL-LHR-SFO (helt ok:))
SFO-NYC: SFO-LHR-JFK (hvis man liker å fly longhaul og har god økonomi :colgate:)
NYC-OSL: JFK-LHR-OSL (helt ok:))

Gadd ikke å gå videre for å sjekke prisen på denne rundturen... kan ikke ha vært billig :rolleyes:

EDIT: Sjekket for moroskyld prisen og det var faktisk ikke så galt :lol: 10 000 kr pr pers i Economy hvor ca 4000 var for billetten og ca 6000 var skatter og avgifter.

Last edited:
Jeg liker aa kontrollsjekke ved aa bruke denne: http://matrix.itasoftware.com/cvg/dispatch
Her kan man også søke ganske avansert, eks. finne billigeste billett til NYC,IAD eller ORD i samme søk:

From: OSL
To: NYC;ORD;IAD

Spesifisere selskaper, eks SK og LH
From: OSL :: SK,LH
To: NYC;ORD;IAD :: SK,LH

Kun med SK på utreise:
From OSL::SK+
To: NYC;ORD;IAD

Udokummentert - sjekke kun bookingklasse Q på utreise
From OSL::SK+ /f bc=Q

Sjekk hjelpesidene for mer detaljer
http://matrix.itasoftware.com/cvg/dispatch/help/advanced-topics

Helt enig med Tommy777 og Discus, den motoren der synes jeg er meget bra og pålitelig. Du får ikke booket noe der, men den er en super hjelp for å hjelpe deg videre - anbefales!

Back