![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Greit å få tatt ut landingshjulene i luften..
Dagsnytt meldingen: "Fly måtte nødlande Et Norwegian-fly på vei fra Oslo til Roma møtte nødlande i München i dag. Det var fare for at landingshjulene ikke kunne senkes. Oljen i det hydrauliske systemet om bord rant ut, forteller en passasjer til NRK. Piloten tok ut landingshjulene oppe i luften og landet på nærmeste flyplass. Ifølge Norwegian går flyet videre til Roma nå kl 15. Melding." NRK.no: http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1.2941777 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() ![]() Piloten tok tilogmed ut hjulene høyt oppe lufta. Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nok ett journalistisk makkverk. Finnes det overhode ingen kvallitetskontroll blant journalister?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Er vi litt overkritiske nå? De nødlandet i MUC. Hvorfor det? Grunnet indikasjoner i cockpit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå syntes jeg denne "agurk-journalist" heksejakten begynner å gå litt vel langt her.
Jeg kan si meg enig i at vedkommende som har skrevet artikkelen ikke gir utrykk for overlegen flyteknisk innsikt, men hvis det stemmer det artikkelen sier om tap av hydraulikkolje er jo dette alt annet enn en agurknyhet! Vitale flysystemer som flight controls (da også flap/slats/spoilers), understell, brems oppereres alle av hydraulikktrykk, og selv om de fleste systemene har elektrisk/mekanisk backup, så vil jeg si at dette er et læreboks eksempel på en nødsituasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superflyer
|
![]()
Er det mulig for passasjerer å se at hydraulikkolje renner ut....?
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=150772 Det er klart VG skriver at "Norwegianfly nødlandet". Det selger jo mye bedre enn "kontrollert nødlanding foretatt av Norwegian".... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Noen klarer nok det, selv om understellet er under flyet, og passasjerene sitter inni. Husker da My Travel skled sidelengs på Torp for halvannet år siden, da uttalte en passasjer at flyet hadde mistet den ene motoren, og at den lå et stykke bortenfor flyet. Han har nokk tatt feil av brannbilen og motoren. De er jo ganske like. Jeg er ikke overrasket at folk ser oljelekkasje under flyet. Det er jo lett når man er ombord ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
N/A
|
![]()
La oss få en håndsopprekkning av alle de her som var ombord, og som dermed vet hva passasjerene har blitt fortalt av crewet...
Ingen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Dette ser ikke ut som noe agurknytt egentlig... men jeg ser mange agurkposter i denne tråden her... (Les: Agurk(ritikk) for å bruke et agurk-uttrykk VG kunne benyttet)
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvilket fly var det som nødlandet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
LN-KKU var ihvertfall satt opp OSL-FCO-OSL
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror denne er litt mer nyansert uten de store BOKSTAVENE. slik som NRK sin vri, her er essensen tatt ut, intet mer intet mindre.
Rogalands Avis Flyet var på vei fra Oslo til Roma med 120 passasjerer om bord da pilotene fikk en indikasjon på hydraulikksvikt, melder NRK. – Dette var egentlig ikke en nødlanding, det var veldig udramatisk. Prosedyrene til pilotene er å fly til nærmeste flyplass når de får en indikasjon på slik systemsvikt. Flyene er utstyrt med to slike systemer, så det hele var ufarlig, sier salgssjef og fungerende informasjonsdirektør i Norwegian Lars Sande. Sannsynligvis er det en pakning som har sviktet i systemet til Norwegian-flyet. – Feilen ble rettet opp i München av teknikere på stedet, de foretok en trykktest. Flyet er nå i luften på vei videre til Roma, sier Sande. Norwegian har ikke opplevd tilsvarende hendelser tidligere. Fly har måttet mellomlande på grunn av dårlig vær, men ikke på grunn av teknisk svikt, melder NRK.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I følge det jeg har hørt så var dette kun en indikasjon. Og en pakkning eller noe ble byttet ut i MUC. Var visst ikke dramatisk ifølge mine kollegaer...
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|