![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For de som evnt ikke har oppdaget det , OpenATC
er en cool måte å bruke Google Earth på. Her kan eiere av SBS-1 utstyr dele sine data , og du kan følge fly i Google Earth , nok en facinerende måte å "se fly" på .. Sydney for ikke så lenge siden ; ![]() /G e-spotter |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]() Quote:
Hallooooo alle datafolk på scanair.no - kan noen hjelpe oss - drømmen har vært lenge å koble de 4 sbs-1 i Norge (gjerne flere hvis de kommer til) til en felles server. Dette har vært tema tidligere. Kom med forslag til å utnytte dette i litt mindre områder enn hele europa samlet - alt blir for smått osv. Takk til :clap P.A. VIKING:clap :clap :clap som virkelig tar vår hobby alvorlig. Jan ( datanerd, men er aktiv på sbs-1) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Traveler
|
![]() Quote:
Takker - så bra - så ..... Jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Og da var dette gjort, tok ca 30 sek, bare legg inn programmet, start det, og vips..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser ut som det er et par min. forsinkelse fra flyet vises på SBS-1 til det dukker opp i GE.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg syntes dette var rått !, takker
/G e-spotter og kart-o-fil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Traveler
|
![]() Quote:
Meget bra - skal få supervisioren til å teste dette. Stefan, dette må gjøres på PC som står på SBS-1 boksen på heishuset og det er bare å velge kart for mitt område. Er det mulig å legge din, min, Molde samlett på et kart ?? Da hadde det blitt meget bra! Jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Alt havner i Google Earth så da velger man selv zoom nivå.
Så slipper dere hazzel med VNC og connections.... Se f.eks på England ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Traveler
|
![]() Quote:
Meget bra - samlett står vi. Jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Må vel startes via Open ATC , for å få med "Open ATC" under Temporary Places
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå oxo Østafjells ser jeg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Ja vi må jo være med vi oxo
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Traveler
|
![]() Quote:
Jeg håper at Molde kan være med på dette, slik at vi dekker større områder og det gjelder også Stavanger - og Bergen regner jeg med er med fra før !! ![]() Det at han har funnet tid til å komme til oss på www.scanair.no takker jeg får. Takk Tom får hjelpen i dag også får at vi kom på openatc.com og google. Mixer er også den personen som var med på flyturen fra engm til Leorim i Stavanger or å sette opp den sbs-1 hos han. Jeg foreslår ovenfor sjefen over alle sjefer at Mixer bli Moderator sammen med meg, i det at vi har samarbeidet gjennom mange år innen kommunikasjon og ikke minst SBS-1 siden vi fikke dette mellom hendene for et år siden. Det ville være til god hjelp for meg og ikke minst for alle på forumet som skal drifte sine egne eller skal nyte det vi leverer av radarbilder ovenfor deres medlemmer. Bare en forespørsel til min sjef ( PM mottas med takk). om dette er mulig. Tilbake til www.openatc.com og google det virker fint. Nå er vi også på nett. Vi skal lage en skikkelig forklaring på hvordan dette brukes for alle andre, en kort bruksanvisning i løpet av helgen. Et hint til MIxer !! :clap Men ellers går all ære til P.A. VIKING og Stefan til at dette ble en virkelighet og en stor takk for den påtriverthet og alle forklaringer på PM og her for at dette prosjektet ble noe av. Takk til CK (eieren) som virkelig ga oss muligheten for å skrike om SBS-1 og det der og at vi som er "flygale" og er litt mer intereserte i disse flybevegelser enn mange andre. Vi skal gjøre hva vi kan, for å oppdatere alt dette sammen med resten av gjengen her. Jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Traveler
|
![]() Quote:
Til alle dere andre så kan du via Google earth sammen med openatc se flyene komme fra sydeuropa og til de lander på Oslo luthavn Gardermeoen. Det vil bli,lagt snapbilder osv senere. Jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
KAB, er det du som feed'r i Trønderlag ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Traveler
|
![]()
Vi mangler fra Dombås og nordover på denne jakten - har logget mange timer og det er mye å følge med på.
Flere som sitter på gjerdet og har en slik SBS-1 hjemme å ser lokalt ? Gjør som andre legg dette ut via www.openatc.com og du får igjen trafikken på google earth. Send PM hvis du lurer på ! Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Ellers så er jo Danmark et sort hull ! (Someone ...) , og med en på Torshavn eller Lervik så blir det jo bra |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Traveler
|
![]() Quote:
Ta en titt på bilder fra google earth her på www.atcbox.net/coppermine - det er enorm med trafikk å se, bare man har litt TID ( ikke vis dette til fruen) - det er en hobby uten grenser av tid ![]() Jan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air traffic managers begin strike | Jumbojet | Flyforum | 5 | 12-03-2010 09:32 |
Civil Air Traffic Worldwide 24h | LN-RRA | Flyforum | 0 | 13-10-2008 17:23 |
Dubai World Central to build Mid East's highest air traffic control tower | VoiceCom | Flyforum | 6 | 07-03-2007 20:22 |