![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I og med at jeg passerer Rygge mer eller mindre daglig tenkte jeg at jeg kunne lage en tråd om utviklingen rent fysisk på Rygge fremover, antar at ihvertfall et par her kan finne det interessant.
Per dags dato er det blitt hugget en del trær som jeg antar er i forbindelse med byggingen som kommer. Områdene som er hugget fordeler seg over hovedsaklig tre områder; en lang strekke langs E6 mellom avkjøringen fra sistnevnte og tårnet, og to større arealer som er mer eller mindre firkantede. Tipper at det respektivt dreier seg om ankomstvei og områder for terminal eller tilhørende bygninger/flater. To be continued! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Blir spennende å følge utviklingen... Skal på møte syd for Moss til uken- så da kan jeg vel kjøre bortom for å se selv også...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg vil se bilder med forklarende tekst!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
På vei hjem idag kunne jeg se at de nå er så smått igang med gravearbeider, til og med på en søndag. Hastverk mon tro?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Breaking news;
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060515/NYHET/60515009/1002 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Med olav Thon på eiersiden så kommer det vel kanskje et hotel i nærheten også...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg håper ikke Blubird mener jeg ødelegger tråden hans nå, men det kan jo være greit å samle alt om Rygge i én tråd .. Hvis ikke får du si i fra, Blubird.
![]() Varsler aksjoner mot Rygge; http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/5676128.html Støtte til CO2-krav til Rygge Lufthavn; http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/5676060.html Nå blir det flyplass; http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/5675553.html ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Herlov: No prob!
![]() EB: Skulle tro markedet for kurs/konferanse/overnatting snart er mettet og vel så det i regionen, mtp. bl.a Quality i Sarpsborg 10 min unna RSL, og det nye SAS-hotellet i Fredrikstad. Men vi mangler Thon-kjeden! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Da er åpningsdatoen fastsatt ..
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060528/NYHET/60528009/1108 :laola |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvor lang tid tar det fra Oslo S til Rygge Lufthavn, og hvor mange personer bor nærmere Rygge en Gardermoen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kan vi se frem til noen nye ruter til Italia... Med dagens kaos på OSL så gleder jeg meg til en roligere flyplass i nærheten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hvilke selskap kan vi håpe å se på RSL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Fra Oppsal i Oslo der jeg bor tar de 2min lenger til RSL enn OSL, ihvertfall når JEG kjører og det er lite trafikk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Personlig synes jeg Rygge som ny sivil lufthavn høres helt dødfødt ut !!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Stick to the topic. "Rygge vs alle andre flyplasser i Norge"-diskusjonen har hatt tilstrekkelig mange ganger tidligere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Både svensker og normenn kommer til å ha nytte av RSL!!!
Vi som bor i Rygge JUUUBLER over noe så fantastisk som sivil lufthavn i Østfold!!! Og tenk på Spotte entusiastene i østfold nå da, de skålær å prekær ikko om noe annet om dagen!!! ![]() ![]() JIPPI!!!! ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Uten Ryanair blir det ingenting der. Håper at en "hemmelig avtale" allerede er i boks. Easyjet er utelukket. De bruker ikke slike plasser. Charter, nei for dyrt så nær OSL.
Men med FR kan andre, som i resten av Europa, følge etter. Wizzair f.eks. Det er vel rart at de ikke tar opp kampen med DY. Hvis det blir noe, blir det expressbuss til Oslo, hver time. Var på Bergamo for noen dager siden, enorm vekst i kjølevannet av FR som startet det hele. Inklusive busser til Milano Central Station. Flott flyplass for EB som er like Italiafrelst som meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Du nevner Vestfold, der har de tross alt Torp. Er det realistisk at Rygge kan få noe særlig av nye destianasjoner som per i dag ikke Gardermoen eller Torp _ikke_ har? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rygge Sivile Lufthavn og spotting | Eriksen | Flyspotting | 2 | 30-11-2014 01:47 |
Moss lufthavn Rygge | sarpingen87 | Flyforum | 5 | 09-10-2009 00:30 |
Moss lufthavn, Rygge | TG923 | Flyforum | 15 | 10-08-2007 15:36 |
Ny eier inn i Rygge Lufthavn .. | Herlov | Flyforum | 8 | 02-03-2006 20:35 |
Tviler på Rygge Sivile Lufthavn | X-BU | Flyforum | 3 | 09-01-2006 22:52 |